ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ,

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,

 ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Καλή Αρχή ! Καθώς το παιδάκι σας μεγαλώνει, κάνει το επόμενο βήμα του στη μεγάλη αγκαλιά των Παιδικών Σταθμών  σε ένα καινούριο κόσμο γεμάτο συναισθήματα, ερεθίσματα, εμπειρίες και γνώσεις. Επιλέξαμε λοιπόν να αναρτήσουμε κάποιες αναλυτικές πληροφορίες  που είναι απαραίτητες για την καλή συνεργασία μας και που θα θέλατε να ξέρατε ή θα θέλατε να ξαναθυμηθείτε!

 

Η προσχολική αγωγή αποτελεί στις μέρες μας αναγκαιότητα, κοινά αποδεκτή από την ακαδημαϊκή κοινότητα, την πολιτεία και την κοινωνία.

Επιδίωξη των Παιδικών Σταθμών είναι να προσφέρουν στο παιδί αγωγή και φροντίδα σ’ ένα φιλόξενο, χαρούμενο και ασφαλή χώρο, τις ώρες που οι γονείς εργάζονται.

Πιο συγκεκριμένα, στον χώρο των Παιδικών Σταθμών φροντίζουμε για:

Ειδική διαπαιδαγώγηση των παιδιών της Βρεφικής ηλικίας μέσα από προγράμματα που ανταποκρίνονται στο εξελικτικό στάδιο της ηλικίας τους.

Προσχολική αγωγή που ακολουθεί τις πιο σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κάθε ηλικίας.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ

Η προσαρμογή είναι η εναρκτήρια παιδαγωγική δραστηριότητα που η επιτυχία της καθορίζει την ομαλή ένταξη των παιδιών στο πρώτο σχολικό περιβάλλον.

Όταν ένα παιδί έρχεται για πρώτη φορά στον Παιδικό Σταθμό, συμβαίνει μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή του. Νέα πρόσωπα, νέο περιβάλλον, καινούργιες συνήθειες, απουσία οικείων προσώπων.

Θα χρειαστεί λοιπόν να περάσει “το στάδιο της προσαρμογής” – το στάδιο της γνωριμίας.

Ο τρόπος προσαρμογής των παιδιών στο καινούριο  τους  περιβάλλον θα πρέπει να γίνει αβίαστα, σταδιακά, προσαρμοσμένα τόσο στο προσωπικό τους ρυθμό όσο και στις ανάγκες τους.

Γι’ αυτό και έχει οριστεί, να έρχονται κατά την προσαρμογή τα παιδιά σε μικρές ομάδες ανά εβδομάδα, να μένουν για λίγες ώρες της ημέρας στην αρχή που σταδιακά αυξάνονται και αυτό  γίνεται ανάλογα με την ευκολία ή την δυσκολία του κάθε παιδιού (σας ενημερώνουν για κάθε αλλαγή οι παιδαγωγοί).

Κάθε αρχή & δύσκολη!!! Όμως με λίγη συνεργασία μεταξύ του Παιδικού Σταθμού και της οικογένειας και όλα θα γίνουν ευκολότερα!!!

 

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ

Σύμφωνα με τον Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών:

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Ξυπνάμε  το παιδί νωρίς, για να έχουμε αρκετό χρόνο για να το ετοιμάσουμε. Για να το πετύχουμε αυτό χρειάζεται να ορίσουμε και να τηρήσουμε σταθερό ωράριο ύπνου για το παιδί. Το παιδί της προσχολικής ηλικίας έχει ανάγκη από τουλάχιστον 10 ώρες ύπνου. ‘Ένα παιδί που θα έχει χορτάσει τον ύπνο του θα έχει κέφι και καλή διάθεση όλη την ημέρα.

 

Η προετοιμασία των ρούχων  που θα φορέσει να γίνεται από το προηγούμενο βράδυ, ώστε το ξεκίνημα να είναι χωρίς ένταση.

 

Είμαστε συνεπείς στην ώρα. Διαφορετικά το παιδί χάνει ένα κομμάτι από την καθημερινή ρουτίνα του Παιδικού Σταθμού, αν συνεχώς καθυστερεί, έτσι έρχεται σε δύσκολη θέση απέναντι στους συμμαθητές και τις παιδαγωγούς του.

Επιπλέον οι παιδαγωγοί θα έρθουν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση αν αναγκαστούν να εφαρμόσουν

τον Κανονισμό λειτουργίας και να μην δεχτούν το αργοπορημένο παιδί. Ακόμη στην αποχώρηση

το παιδί είναι δύσκολο να διαχειριστεί τους λόγους που φεύγει πάντα τελευταίο από το σχολείο.

Αν θέλετε να δώσετε να φάει κάτι το παιδί μπορείτε να το κάνετε στο σπίτι και όχι στον χώρο του σχολείου, ΑΦΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ  πρωινό θα φάμε στον Παιδικό Σταθμό.

 

Αποφεύγουμε να κάνουμε απουσίες χωρίς σοβαρό λόγο. Περιστασιακά –αφού ενημερώσουμε εγκαίρως- μια μέρα εκτός σχολείου ανατρέπει την ρουτίνα που έχουν αποκτήσει. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά τότε το παιδί λαμβάνει ένα εσφαλμένο μήνυμα. Το σχολείο είναι σημαντικό και αυτό επιβεβαιώνεται με την παρουσία. Μια παρουσία που πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη.

 

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

7:00 – 8:30 Υποδοχή των παιδιών, τακτοποίηση ατομικών ειδών. Ενσωμάτωση των παιδιών σε ομάδες παιχνιδιού ή απασχόληση τους στις “παιδαγωγικές γωνιές δραστηριοτήτων” ή ενασχόληση τους με οικοδομικό – κατασκευαστικό ή άλλο παιδαγωγικό υλικό. Συζήτηση – συναισθηματικές ανταλλαγές μεταξύ των παιδιών και του παιδαγωγού.
8:30 – 9:00 Προετοιμασία των παιδιών για το πρωινό (ανά ομάδες στην τουαλέτα για ατομική υγιεινή). Προσευχή. Παρουσίες.
9:00 – 9:30 Πρωινό
9:30 – 10:00 Συζήτηση – ελεύθερη έκφραση των απόψεων των παιδιών για παιδαγωγικές δράσεις (project) και όχι μόνο, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους (λόγος, επικοινωνία, κοινωνικοποίηση κ.λπ.).
10:00 – 11:00 Δραστηριότητες σχετικές με την παιδαγωγική δράση (project) και ανάλογα με την ηλικία τους π.χ. ζωγραφικής, κολλητικής, χειροτεχνίας, κουκλοθέατρου, θεατρικού παιχνιδιού, νερού, πηλού, κηπουρικής, μαγειρικής, οικολογικού πειραματισμού κ.λπ..
11:00 – 12:00 Διάλειμμα των παιδιών.

Ελεύθερη απασχόληση των παιδιών στις γωνιές δραστηριοτήτων ή ψυχοκινητικές-ρυθμικές δραστηριότητες ή δραστηριότητες προ ανάγνωσης – προγραφής – προ αρίθμησης.

Προετοιμασία των παιδιών για το μεσημεριανό φαγητό.

12:00 – 12:45 Μεσημεριανό φαγητό.

Ατομική υγιεινή

12:45-13:30 Σταδιακή αναχώρηση των παιδιών που φεύγουν νωρίς. Ήσυχες δραστηριότητες (άκουσμα μουσικής, αφήγηση παραμυθιού, μυθοπλασία, τραγούδι, ανάγνωση βιβλίων). Παιχνίδια με το λόγο, ποιήματα, αινίγματα, γλωσσοδέτες. Παντομίμα. Αυτοσχεδιασμοί.

Προετοιμασία για μεσημβρινή ανάπαυση.

13:00 – 15:00 Μεσημβρινή ανάπαυση.
15:00 – 15:45 Ελεύθερη απασχόληση. Αναχώρηση.

 

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Προσαρμοσμένο στην κάθε ηλικία ξεχωριστά, βασισμένο στα ενδιαφέροντα και στις ανάγκες των παιδιών, καλύπτοντας πάντα τη σημαντικότερη αυτών,  ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ.

Μαθαίνουμε :

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ – ΦΑΝΤΑΣΙΑ                    

Κουκλοθέατρο , γαντόκλουκλες και δαχτυλόκουκλες.

Μίμηση, δραματοποίηση και θεατρικό παιχνίδι.

Χορός και ελεύθερη κίνηση με μουσική.

Επαφή με έργα τέχνης διαφόρων ζωγράφων.

Ποικιλία άχρηστου υλικού και μη στη ζωγραφική και χειροτεχνία

ΣΤΟΧΟΙ    

Να αποκτήσουν τα παιδιά σιγουριά για τον εαυτό τους και τις δυνατότητές τους.

Να αναπαραστήσουν με το σώμα τους , το λόγο , τα υλικά , τη μουσική και τα αντικείμενα. Ενθαρρύνουμε τη δημιουργική διαδικασία του κάθε παιδιού και όχι το αποτέλεσμα, που μπορεί να μην είναι και τόσο εμφανίσιμο.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ – ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ                

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να βοηθούν την ώρα του φαγητού, όπως να μοιράσουν ποδιές, πιάτα και να μαζέψουν τα ποτήρια.

Παροτρύνουμε να φάνε μόνα τους και να πλύνουν τα χέρια τους σωστά.

Την ώρα της τουαλέτας προσπαθούμε να ανεβάζουμε και να κατεβάζουμε όλο και πιο αποτελεσματικά τα ρούχα μόνοι μας. Είναι σημαντικό να μάθει το σώμα του και πότε και ποιος πρέπει να το αγγίζει.

Οργανώνουμε δραστηριότητες μαγειρικής που θα ενισχύσουν διάφορες δεξιότητες.

Ο χώρος , η οργάνωση της τάξης και το παιδαγωγικό υλικό διευκολύνει την αυτοεξυπηρέτηση.

ΣΤΟΧΟΙ

Να βοηθηθεί το παιδί να αυτοεξυπηρετείται όσο γίνεται περισσότερο , ανάλογα με τις δυνατότητες και τις επιθυμίες του.

Ενθαρρύνουμε σε κάθε προσπάθεια και σε περίπτωση αποτυχίας, εξηγούμε γιατί αυτή συνέβη βεβαιώνοντας πως η επόμενη φορά θα έχει σίγουρα θετικότερα αποτελέσματα.

ΑΔΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ           

Παιχνίδια με μπάλες, στεφάνια, εμπόδια και διάφορα όργανα γυμναστικής.

Μιμητικό και θεατρικό παιχνίδι.

Μουσικοκινητική και ρυθμικές ασκήσεις

ΣΤΟΧΟΙ          

Να εξασκήσουν και να τελειοποιήσουν όλες τις αναπτυσσόμενες δυνατότητες τους.

Να μάθουν να ελέγχουν και να σταματούν την κίνηση.

Να κατακτήσουν σταδιακά πιο εξελιγμένες έννοιες χώρου (πλάγια, ανάμεσα, χαμηλά, κοντά,

μέσα ,έξω κ.α.)

Να μην φοβούνται τις ριψοκίνδυνες κινήσεις (σκαρφαλώματα , πηδηματάκια κ.α )

Να έχουν φαντασία εφευρίσκοντας νέους τρόπους κίνησης.

ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ                

Παιχνίδι με πηλό , πλαστελίνη, ζυμάρι.

Ζωγραφική με διάφορα υλικά όπως μαρκαδόροι, ξυλομπογιές  , κηρομπογιές ,νερομπογιές, δαχτυλομπογιές κ.α ) .

Χρησιμοποιούμε άχρηστο υλικό για να κάνουμε τυπώματα (φελλούς , ρολά χαρτιών υγείας,     μπατονέτες κ.α. ) , για να ζωγραφίσουμε (οδοντόβουρτσες , σφουγγάρι κα., για να σκίσουμε και να κολλήσουμε (εφημερίδες και περιοδικά)

Παιχνίδι με οικοδομικό υλικό.

Ψαλίδι μετά τα 3 έτη.

ΣΤΟΧΟΙ

Να μάθουν σταδιακά να κρατούν σωστά κάθε υλικό που έχει σχέση με τη γραφή, αλλά και με το φαγητό (πιρούνι , κουτάλι)

Να αναπτύξουν τους λεπτούς χειρισμούς, ανάλογα με τις νέες τους δυνατότητες και να αναπτύξουν τη συντονισμένη κίνηση ματιού-χεριού-αντικειμένου.

Να αρχίσουν  να μπορούν να κατευθύνουν το γραφισμό τους και να αντιγράφουν απλά σχήματα    (σταυρό, τετράγωνο) μετά τα 3 έτη.

Δεν είναι απαραίτητο να γράφουν τα παιδιά το όνομά τους παρά μόνο αν το ζητήσουν τα ίδια .

Προσοχή! Τα γράμματα τα ονομάζουμε και τα προσφωνούμε σύμφωνα με τον ήχο τους α,β,γ και όχι άλφα, βήτα, γάμα.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ            

Οργάνωση ομαδικών παιχνιδιών όπως μουσικές καρέκλες ,παραδοσιακά παιχνίδια, παιχνίδια με   μπάλες στεφάνια κ.α.

Οι παιδαγωγοί δίνουν ευκαιρίες μοιράσματος των παιχνιδιών και βοηθούν στην οργάνωση της αναμονής της σειράς και εξηγούν τους κανόνες που τη διέπουν.

Οι διαφωνίες των παιδιών, απαραίτητες στο ομαδικό παιχνίδι. Εκεί δεν παρεμβαίνουμε εξαρχής, προσπαθώντας να τους δώσουμε την ευκαιρία να τις διευθετήσουν μόνα τους . Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του “μεσολαβητή” και όχι του “πυροσβέστη” .

Τακτοποίηση της τάξης γιατί είναι ο χώρος μας και πρέπει να τον προσέχουμε.

ΣΤΟΧΟΙ

Να μάθουν τα παιδιά να παίζουν παράλληλα αλλά και να συνεργάζονται.

Να τακτοποιούν τα υλικά μετά το τέλος του παιχνιδιού.

Να σέβονται το παιχνίδι των άλλων παιδιών.

Προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε τις νέες δυνατότητες των παιδιών να τις επιβραβεύουμε και να τις βοηθήσουμε να εδραιωθούν.

ΛΟΓΟΣ              

Διάβασμα ιστοριών .

Αφήγηση παραμυθιών .

Τραγούδια .

Απαγγελία ποιημάτων.

Κουκλοθέατρο και θεατρικό παιχνίδι .

Οργανώνουμε παιχνίδια με σωστή λεκτική αποτύπωση, λογοπαίγνια , αινίγματα , γλωσσοδέτες                  (προ νηπιακή ηλικία) .

Πραγματοποιούμε εκπαιδευτικά προγράμματα με βάση βιβλία, ανάλογα με την ηλικία τους.

Εισάγουμε σταδιακά και παίζουμε με διάφορα έντυπα υλικά , όπως εφημερίδες, περιοδικά , αφίσες βιβλία γνώσης κ.α.

ΣΤΟΧΟΙ    

Να αποκτήσει δομή ο λόγος που χρησιμοποιείται από το παιδί

Να εκφράζει συναισθήματα, να περιγράφει γεγονότα, να εξηγεί φαινόμενα και να υποβάλλει ερωτήσεις. Και όπου χρειάζεται να διορθώνουμε το παιδί για γραμματικά και συντακτικά λάθη ,επεμβαίνοντας με διακριτικό τρόπο.

Να αγαπήσουν τα παιδιά όσο γίνεται περισσότερο τα βιβλία.

ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ

Τον Παιδικό Σταθμό επισκέπτεται Παιδίατρος ο οποίος παρακολουθεί τα παιδιά & τηρεί ιατρικό ιστορικό για καθένα από αυτά. Επίσης εξετάζει τα παιδιά βάση προγράμματος & μετά από την εξέταση παρέχει σχετική γνωμάτευση προς τους γονείς.

Γίνεται θερμομέτρηση κάθε παιδιού πριν την παραλαβή του από τις παιδαγωγούς (με θερμόμετρο μετώπου). Εφόσον η θερμοκρασία του είναι μεγαλύτερη από την φυσιολογική ή & πλησίον  αυτής επαναλαμβάνετε η θερμομέτρηση (με θερμόμετρο μασχάλης) μετά από 10 λεπτά. Προτείνουμε για την αποφυγή ταλαιπωρίας & δική σας & του παιδιού να γίνετε μία θερμομέτρηση στο σπίτι.

Οι ιώσεις είναι συνήθως μια αναπόφευκτη δυσάρεστη πραγματικότητα για την πλειοψηφία των παιδιών. Το παιδί που έχει εμφανίσει μία ίωση (έστω και ελαφριάς μορφής, χωρίς έντονα συμπτώματα ή πυρετό), μένει στο σπίτι μέχρι την πλήρη ανάρρωσή του. Στον Παιδικό Σταθμό δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει, αφού δεν θα νιώθει καλά και συνήθως με την ένταση της σχολικής ημέρας η κατάστασή του επιδεινώνεται και η ανάρρωσή του καθυστερεί. Επίσης, ένα παιδί που έρχεται άρρωστο στον Παιδικό Σταθμό είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μεταφέρει την ίωση σε κάποιο ή σε κάποια από τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας.

Η νόσος από την οποία έπασχε το παιδί

Η αποκατάσταση της υγείας του.

Σε περίπτωση λοιμώδους νοσήματος οι γονείς υποχρεούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Προϊσταμένη του Τμήματος.

Δεν γίνεται επιστροφή παιδιού μετά από ασθένεια ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Λόγω των συνθηκών (COVID-19) και των μέτρων προστασίας που βάσει νόμου τηρούμε δεν δεχόμαστε κεράσματα ή δωράκια.  Επίσης, δεν μπορούμε λόγω προστασίας των προσωπικών δεδομένων, να φωτογραφίσουμε τις στιγμές της γιορτής για τους γονείς.

 

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ

Θυμηθείτε: Δεν υπάρχει κακός καιρός, μόνο κακό ντύσιμο!

Παρακαλούμε να:

ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΠΟΥ ΦΟΡΑΜΕ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΕΙΝΑΙ ΡΟΥΧΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.

Θέλουμε τα παιδιά να είναι χαρούμενα και δημιουργικά, γεγονός που μερικές φορές σημαίνει

και “λερωμένα”!

 

Ζώνες, τιράντες, ολόσωμες φόρμες, κορδόνια, καλσόν (τον χειμώνα), ρούχα στενά και με

κουμπιά και αξεσουάρ μπορεί να είναι ωραία, αλλά δημιουργούν δυσκολίες και “ατυχήματα”.

Δυσκολεύουν την καθημερινότητα των παιδιών και επιπλέον απαιτούν να αφιερώνουν οι

παιδαγωγοί χρόνο – για την φροντίδα και τακτοποίηση τους – ο οποίος θα είναι εις βάρος του

προγράμματος και της δημιουργικής απασχόλησης τους. Σκεφτείτε ότι αν κατά την πρωινή και

μεσημεριανή ρουτίνα του μπάνιου χρειάζονται κάθε φορά 20-30 λεπτά, πόσο ποιο χρονοβόρα

γίνεται η διαδικασία.

Τα  άνετα κολάν, οι αθλητικές φόρμες, τα αθλητικά παπούτσια ή τα πέδιλα  (με αυτοκόλλητα

όχι κορδόνια ή αγκράφες) είναι η πρόταση μας.

Άλλωστε τα ρούχα αυτά θα τους δώσουν την δυνατότητα να αυτοεξυπηρετούνται και έτσι θα

αισθάνονται αυτοπεποίθηση που μπορούν να τα καταφέρουν μόνα τους!

 

Μια πλήρης αλλαξιά ρούχα (εσώρουχα, φόρμες και κάλτσες ), να παραμένει στον Παιδικό Σταθμό, για την περίπτωση που το παιδί βραχεί ή λερωθεί,  μαζί με 2-3 καθαρές μικρές σακούλες για τα λερωμέναΤα ρούχα θα σας επιστρέφονται σε περίπτωση ατυχήματος και στις αλλαγές εποχής και θα πρέπει να τα αντικαθιστάτε άμεσα.

Παραδίδουμε και παραλαμβάνουμε τα παιδιά με το πανωφόρι τους επειδή δεν γίνεται είσοδος ενηλίκων στον Παιδικό & η φροντίδα γι’ αυτό γίνεται από τις παιδαγωγούς & το προσωπικό.

 

        Ειδικά για το Βρεφικό Τμήμα εκτός των ανωτέρω είναι απαραίτητο ένα πακέτο πάνες     υγιεινής, ένα πακέτο μωρομάντηλα και ένα κουτί χαρτομάντηλα αυτοκινήτου.

Στους Παιδικούς Σταθμούς γίνεται πρόγραμμα εκμάθησης τουαλέτας.

ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ:

 

Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά!

Αν είμαστε βρώμικοι, αυτό επηρεάζει αρνητικά για δυο λόγους. Καταρχήν για την υγεία μας και κατά δεύτερον γιατί κανένα παιδί δεν θα θέλει να παίξει μαζί μας. Αν υπάρχει κάποια πιο συγκεκριμένη αδυναμία του παιδιού σχετικά με το μπάνιο, την οποία δεν μπορείτε να διαχειριστείτε συζητήστε το με τις παιδαγωγούς.

 

Η διαγραφή παιδιών γίνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου στις παρακάτω περιπτώσεις.

 

 

 

 

την ευτυχία και την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών.

Δείχνουμε ενδιαφέρον για οτιδήποτε φέρνει μαζί του σαν “εργασία”  από το σχολείο του (και φυσικά δεν το πετάμε ποτέ!). Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε τί ακριβώς είναι αυτό που κρατάτε στα χέρια σας (!!) το παιδί σίγουρα δούλεψε σκληρά και νιώθει υπερήφανο για το δημιούργημά του.

Μιλάμε θετικά στα παιδιά για το πώς πέρασαν στο σχολείο. Τους λέμε ότι είμαστε σίγουροι ότι είχαν μια πολύ όμορφη μέρα και ότι πέρασαν καταπληκτικά με τους φίλους τους και τις δασκάλες τους.

Δεν ρωτάμε “πως τα πέρασες σήμερα στο σχολείο;” αλλά τους ζητάμε να μας πουν τι ήταν αυτό που τους άρεσε πιο πολύ από τα πράγματα που κάνανε σήμερα και τι τα έκανε να είναι πιο χαρούμενα.

Οι ερωτήσεις όπως: “έφαγες το φαγητό σου;” “τι έφαγες σήμερα;” “σε μάλωσε κάποιος φίλος σου ή η δασκάλα σου;” “πως πέρασες σήμερα;” δεν είναι καλό να γίνονται στα παιδιά.  Άλλωστε για τα σημαντικά θα ενημερώνεστε από τις ανακοινώσεις ή από τις παιδαγωγούς.

Ακολουθούμε τους κανόνες που το παιδί έχει μάθει στον Παιδικό Σταθμό,  για να τους ακολουθήσει κι αυτό. Με το να αμφισβητούμε τη σημαντικότητά τους, το σχολείο χάνει την αξιοπιστία του και το παιδί βρίσκεται μπροστά σε διλήμματα που δυσκολεύεται να διαχειριστεί.

Αποφεύγουμε να ρωτάμε πως αποδίδουν τα υπόλοιπα παιδιά. Αν το παιδί σας τα πηγαίνει καλά σε κάτι, μην ρωτάτε αν και ο φίλος του το κάνει αυτό. Επίσης μην ρωτάτε αν το παιδί σας είναι το εξυπνότερο στην τάξη. Οι παιδαγωγοί συγκρίνουν την πρόοδο του κάθε παιδιού με τον εαυτό του και όχι με τους άλλους π.χ. ζωγραφίζει ένα πρόσωπο τόσο καλά την άνοιξη, όσο το έκανε το φθινόπωρο;

Δείχνουμε κατανόηση και στα άλλα παιδιά όπως δείχνουμε και στο δικό μας. Γνωρίζετε πως τα παιδιά περνούν δύσκολες φάσεις και οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν άγχος που μερικές φορές  τους οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις.

Αν κάποιο παιδί είναι επιθετικό, έχετε την πίστη ότι οι παιδαγωγοί θα κρατήσουν το δικό σας ασφαλές και θα κάνουν ότι είναι δυνατό για να βελτιώσουν την κατάσταση.

Αν το δικό σας παιδί είναι επιθετικό? Μπορεί να σας φαίνεται αδιανόητο ότι το “αγγελούδι” σας μπορεί να έχει αυτή τη συμπεριφορά, αλλά έχετε πίστη στα λόγια των παιδαγωγών και μην αμφισβητείτε τα συμβάντα. Πολλές φορές τα παιδιά αντιδρούν διαφορετικά στο σχολείο σε σχέση με το σπίτι γιατί είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες. Συνεργαστείτε!

Αφήνουμε τα παιδιά να αυτοεξυπηρετούνται, τα ενθαρρύνουμε επιβραβεύοντας την πρόοδο τους και έτσι τα βοηθάμε να γίνουν πιο ανεξάρτητα, πιο ώριμα και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Αφήστε τα λοιπόν να βγάζουν τα παπούτσια τους μόνα τους, να πλένουν σωστά και σχολαστικά τα χέρια τους, να συμμετέχουν ενεργά στην διαδικασία του μπάνιου και του ντυσίματος. Ας φάνε μόνα τους, ακόμα και αν λερωθούν, ας πιούνε νερό και γάλα από ποτήρι χωρίς καλαμάκι, “όπως οι μεγάλοι”. Ζητήστε τους να μαζεύουν το παιχνίδι που έπαιξαν και να το βάζουν στην θέση του.

Εδώ στον Παιδικό Σταθμό “τα κάνουμε και αυτά και πολλά άλλα μόνοι μας, γιατί είμαστε μεγάλα παιδιά πια. Αφήστε που αν χρειαστεί βοηθάμε και τους φίλους μας που δυσκολεύονται ακόμα!”.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ  ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΣΗ, ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ. Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΑΜΟΙΒΑΙΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ.

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΧΤΙΣΤΕΙ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Ο ΑΜΟΙΒΑΙΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ. ΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΟΥΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ  ΚΑΙ  ΑΣ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ. ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ ΩΣ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΚΑΙ ΒΟΗΘΟΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ.

 

 

Στον Παιδικό Σταθμό έχουμε πολλά-πολλά παιχνίδια και βιβλία και δεν χρειάζεται να φέρνουμε από το σπίτι. Τα παιχνίδια αυτά δημιουργούν εντάσεις γιατί τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν θέλουν να τα μοιραστούν με τους άλλους, αλλά από την άλλη θέλουν να τα παρουσιάσουν σε όλους! Επίσης, κατά έναν περίεργο λόγο, πάντα τα παιχνίδια αυτά καταλήγουν σπασμένα και τα βιβλία σχισμένα.

 

 

1. Η λειτουργία των Παιδικών, Βρεφικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Ιουλίου του επομένου έτους, επί πέντε ημέρες την εβδομάδα, δηλαδή από Δευτέρα έως Παρασκευή.
2. Οι Σταθμοί δεν λειτουργούν από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και την 5η Ιανουαρίου καθώς και από τη Μεγάλη Πέμπτη μέχρι και την Κυριακή του Θωμά.
3. Οι Σταθμοί δεν λειτουργούν κατά τις επίσημες αργίες των Δημοσίων Υπηρεσιών, την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του Σταθμού και την ημέρα της τοπικής εθνικής εορτής.
5. Η λειτουργία των Σταθμών αρχίζει από την 7:00 ώρα λήγει την 16:00 ώρα.

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Η καταβολή των διδάκτρων γίνεται το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σταθμού, από Σεπτέμβριο έως και Ιούλιο (πλην των διδάκτρων του Ιουλίου τα οποία καταβάλλονται σε δύο ισόποσες δόσεις, το Δεκέμβριο και τον Απρίλιο), ανεξαρτήτως απουσιών. Τα δίδακτρα καταβάλλονται στον τραπεζικό λογαριασμό του Ν.Π. στην Τράπεζα Τράπεζα Eurobank

(GR  38 0260 2210 0003 4020 0866 861)

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προϊσταμένη Διεύθυνσης: Γιαννακοπούλου Ρενάτα

E-mail: renatagiannakopoulou@palaiofaliro.gr
E-mail: paidikoi.dpf@palaiofaliro.gr

 

Σας υπενθυμίζουμε ότι είμαστε πρόθυμοι να ακούσουμε και να μοιραστούμε μαζί σας
κάθε προβληματισμό και σκέψη σας για τα παιδιά όπως και κάθε πρόταση βελτίωσης.

 

 

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΡΥΦΩΝ ΜΑΡΙΑ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΛΙΜΠΕΡΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΜΕΛΗ

ΜΑΧΑΙΡΑ ΣΟΦΙΑ

ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΒΛΑΧΟΥ ΕΥΡΥΔΙΚΗ

ΖΑΓΚΑ ΜΑΡΙΑ

ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

ΤΖΗΚΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ